یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
نیروی دریایی در کلام رهبری سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۰۵:۴۷منبع: «کتاب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی راهبردی»

نداجا یک نیروی راهبردی است

باشگاه خبری فراساحل: فرمانده محترم (نداجا) گزارش‌ خوبی را از وضعیت کنونی و برنامه‌های فعلی و آینده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کردند.
بحمدالله فرمانده و عناصر نیروی دریایی پا به رکاب و حاضر یراقند، همین هم لازم است؛ شایسته هم همین است، همان‌طور که از قول من نقل کردند درست است، من عقیده‌ام این است که نداجا یک نیروی راهبردی است، با ملاحظه مسائل کنونی عالم و وضع جغرافیایی سیاسی امروز دنیا، ما هرچه بتوانیم بایستی خودمان را در دریا و ساحل تقویت کنیم.
اهمیت رزم در دریا و ساحل
دیگران هم تجربه کردند، قدرت‌های کنونی به این نتیجه رسیدند که باید در دریا و در آسمان خودشان را تقویت کنند، یعنی امروز هم دریا مثل صد سال پیش اهمیت دارد؛ اهمیت دریاها کم نشده بلکه بیشتر هم شده است. در گذشته هم همین‌جور بوده، کشورهایی که توانایی دریانوردی بیشتری داشتند، بیشتر از دیگران توانستند در دنیا دست و پایشان را باز کنند و قدرت خودشان را گسترش بدهند و از این گسترش نیرو در مناطق جغرافیایی عالم برای تقویت قدرت خودشان در داخل استفاده کنند که نمونه واضح و بیشترش دولت انگلیس است.
توانایی دریایی و دریانوردی در گذشته هم همین خصوصیات را داشته، امروز هم همین‌جور است، البته کار شما مسئله دریانوردی نیست مسئله رزم در دریا و در ساحل است، ان‌شاءالله موفق باشید.
توجه به مسائل مدیریت، ابتکارات و انگیزه‌ها
خوب این مطالبی که آقای سیاری اشاره کردند که درآینده در نظر دارند انجام دهند، این‌ها با چه تحقق پیدا خواهد کرد؟ بخش مهمی از آن با اراده قوی، طراحی خوب، مدیریت به روز و دائمی محقق شدنی است، البته ممکن است از لحاظ جنبه‌های پولی خیلی خواسته‌های شما برآورده نشود اما باید این را با آن بخش‌هایی که قابل جبران است و در دست شماست جبران کنید. تقویت نیروی انسانی، تقویت روحیه، بکارگیری استعدادها و به عرصه آوردن ابتکارها برای اینجاست؛ ما اگر می‌خواستیم به قدر پولمان از اول انقلاب تا حالا حرکت کنیم و به جلو برویم یعنی اگر با پول می‌خواستیم این چیزها را اندازه‌گیری کنیم، حالا کلاهمان پس معرکه بود.
امروز خوشبختانه وضع مالی‌مان خوب است، یک روزی بود وضع مالی‌مان خیلی بد بود؛ لذاست که این عنصر مالی را نه اینکه ندیده بگیرید بلکه خیلی مورد اتکا قرار ندهید، عناصر دیگر را که مسئله مدیریت است، مسئله ابتکار و مسئله انگیزه‌هاست این‌ها را بیشتر به میدان بکشانید، خوشبختانه این برای شما ممکن است.



  کد خبر : 739
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  منبع: «کتاب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی راهبردی»

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :